www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית





שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

אוהל אישי קומפקטי נייד - Under the Weather

ריק פסקוביץ הוא אב מסור שמלווה את ילדיו לכל משחק ובכל מזג אוויר. יום אחד הוא נתקע במזג אוויר מקפיא וגשום, ומוצא מחסה זמני בתא שירותים כימיים. מובך ומשועשע מהסיטואציה, הוא מפתח מוצר שבמקום מבוכה גורם אפילו לבתו בת-העשרה להתגאות באביה ובהמצאתו.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

בכל שנה מיליוני ילדים בארה"ב מעורבים בפעילויות ספורט מתחת לכיפת השמיים. ובכל אחת מהפעילויות הללו – כדורגל, פוטבול וכד' – מיליוני הורים מריעים ומעודדים את הילדים משולי המגרש. ריק פסקוביץ, אב לשלושה ילדים מ- אוהיו, מכיר את ההרגשה היטב.

"אני מלווה את שלושת הילדים שלי שנים בכל פעילות, ואני יודע כמה זה קשה למלווה שממתין בצד, ומוכן לעשות הכל רק כדי להישאר יבש ומוגן מגשם או להימצא במקום חמים ונעים".

יום אחד בשנת 2011 המסירות של ריק עומדת במבחן. לבן שלו היה משחק בשעה 08:00. הטמפרטורה הייתה מינוס שתי מעלות, גשם זלעפות ממטיר מעל הראשים, רוח במהירות של מעל 40 קמ"ש. והוא ממתין שם בצדי המגרש ומרגיש מתוסכל.


הורה שמלווה ילד בפעילות ספורט מוכן לעשות הכל כדי להמתין בנוח

הבעיה
לפתע ריק מביט לצדדים ומזהה שורה של תאי שירותים כימיים ניידים. "אני לא נכנס לשירותים כימיים אפילו לצרכיי, אבל פתאום אני חושב לעצמי 'בחיי, זה ממש מזמין'. חמש דקות לאחר מכן אני עומד בתוך תא השירותים עם דלת פתוחה, מביט במשחק". דיוויד, אחיו של ריק, מסביר את הלך הרוח של ריק: "הוא רוצה להיות במשחק, הוא רוצה להיות מעורב, אבל גם מאוד חשוב לו להרגיש בנוח".

ריק מצלצל לאשתו, קלי, מהמחסה הזמני שמצא. "הוא סיפר לי כמה מזג האוויר נורא ואיך הוא מוצא את עצמו מתבדח עם חבורת הורים שכל אחד מהם עומד בתוך תא שירותים כימיים". ותוך כדי שיחה ריק חושב לעצמו – "חייב להיות משהו שיאפשר לנו לצפות בילדים שלנו משחקים בנוחות ובהגנה ממזג האוויר. וזה הרגע שבו הנורה דלקה".


עמדתי בתא שרותים כימיים וזה הרגע שבו נדלקה הנורה

הרעיון הגדול
בכל הנהיגה בחזרה הביתה ריק לא מפסיק לחשוב על השירותים הכימיים. בעיני רוחו אני כבר משרטט איך המשהו הזה צריך להיראות, והוא נחוש למצוא לעצמו מחסה נייד וקומפקטי למשחקים הבאים. טים משרטט עיצובים ראשוניים עד לאור הבוקר.

ריק חושב על משהו גדול מספיק שמבוגר יכול לשהות בו בנוחות, שניתן לפרוס אותו מהר, ולקפל בקלות. ריק מתמקד במציאת פתרון, אך אשתו ואחיו חושבים שההתלהבות תחלוף עם הזמן – הרי אין לו שום רקע או ניסיון הקשורים ליצירת המוצר הזה.

ריק לא נרתע – הוא יודע שיש מיליוני הורים כמוהו בכל שנה, וכי ההזדמנות שווה את ההשקעה.

ריק מוצא השראה לקונספט העיצובי/הנדסי של המוצר במקום בלתי צפוי – חדר האמבטיה. בחדר האמבטיה שלו יש סל כביסה גלילי נייד, שניתן לשטח או לפרוס בקלות. בהיקף הסל ישנו תיל מתכת המשמש כקפיץ. כשהסל מקופל ושטוח, הקפיץ דחוס. מיד כשפותחים מעט את הסל המקופל, האנרגיה בקפיץ משתחררת וסל הכביסה מקבל צורת גליל שנשמרת גם אם דוחסים מעט את הסל. ריק מבין שזה בדיוק העיקרון שהוא מחפש לפריסת המחסה האישי הנייד שלו.


ההשראה לאב טיפוס ראשון הגיעה מסל כביסה מתקפל

ריק חושב על המשך הדרישות של המוצר שלו – גם אדם בגובה 2 מטר יוכל להיכנס ולשהות בו בנוחות, אך זה צריך להיות נמוך מספיק כדי שמי שעומד מאחורי זה יוכל לצפות במה שקורה. ריק משלים את עיקרי התכן והעיצוב של המוצר ויוצר קשר עם יצרנים.

השיחות הראשונות שלו היא ליצרני אוהלים. גרסת המוצר הראשונה היא מסגרת מתכת מכוסה ביריעות, ויריעה נפרדת לגג שאותה ניתן להסיר כדי שניתן יהיה להביט גם מבעד לגג. בכל הזמן הזה למשפחתו של ריק אין מושג עד כמה התקדם בפיתוח הרעיון. אשתו מספרת שלא היה לה מושג שריק עבר משלב ה"נכון שזה יהיה נחמד אם..." לשלב השלמת אבטיפוס עד שריק פרס את המוצר במטבח. והיא אוהבת את הרעיון.

ריק משתמש באב הטיפוס הראשון באחד המשחקים של הבן שלו. הבן שלו לא הרגיש מובך ונע בחוסר נוחות, וריק מקפל את המחסה האישי בזמן המחצית.

ריק ממשיך לשכלל את אב הטיפוס. בכל פעם שהגיע עיצוב חדש ריק היה לוקח אותו למשחק, בוחן אותו, מבקש מהורים לשבת ולחוות את המוצר ולספר לו מה הם מרגישים וחושבים ורוצים.

ריק בוחן 10 קטרים שונים של תיל מתכת – אם התיל עבה מדי האוהל קשה לקיפול, ואם התיל דק מדי האוהל נכנע לרוח ומתעוות. יש 150 סוגים שונים של PVC שקוף, וככל שזה שקוף יותר, זה יקר יותר – אבל ריק חייב ניילון איכותי ושקוף שניתן לצפות דרכו וישמור על תכונותיו לאורך זמן. הרוכסנים היו צריכים לעבוד בטמפרטורה קרה ולכן הפלסטיק חייב להיות איכותי, והתפירה שלהם צריכה למנוע חדירת מים.

בהמשך ריק בוחן האם האוהל מבודד מספיק את הקור בחוץ, ומגדיל את שטח ה- PVC השקוף כדי לאפשר צפייה בזוויות רחבות יותר. בשלב זה ריק מתחיל להרגיש שיש לו מוצר ביד. הוא יכול להביט לכל כיוון, לשבת בפנים בנוחות, לרכוס ולפתוח את האוהל בקלות, לקפל במהירות ולפרוס בצ'יק. והצבע השחור המקורי הוחלף ביריעה אדומה מבהיקה.

ביום קריר וגשום ריק לוקח את האוהל האישי הקומפקטי הנייד שלו למגרש, יושב בתוכו ומעורר את סקרנות ההורים האחרים. הוא יוצא מהאוהל ומבקש מהורים אחרים להיכנס פנימה ולומר לו איך זה מרגיש. כל מי שהתנסה במוצר אהב אותו, וריק מבין שהגיע הזמן להשיק את המוצר בשוק.

בשלב זה ריק כבר השקיע מעל 100 אלף דולר בפיתוח המוצר, ומשפחתו מתעסקת רק באוהל שפיתח. ריק מחליט שהגיע הזמן להשיג הזמנה אמיתית ולא רק למכור דוגמיות ספורדיות.

לעשות את המכירה
ריק מקים חברה בשם Under the Weather (ביטוי שמשמש באנגלית כדי לומר ש- אדם חולה בשל מזג האוויר). הוא מבצע הזמנה של 2,500 אוהלים, אך בשל חוסר הבנה עם המפעל הוא מקבל 5,000 אוהלים.

ריק הולך לכל משחק ופורס שלושה דגמים על הדשא ומנסה לעניין את הלקוחות. הוא היה יושב באחד מהם ומנסה לשכנע עוברים ושבים לשבת ולהתנסות ולרכוש את המוצר. הוא כבר השקיע 130 אלף דולר, מיטב חסכונותיו. וריק לא מומחה לשיווק או למכירות.

נקודת השפל
המכירות זוחלות, וריק מקבל הצעה לרכישת כל המלאי שלו. הוא שוקל למכור את כל האוהלים שהזמין רק כדי לצמצם את ההפסדים שלו. ריק כבר מוכן "לזרוק את המגבת" (המחווה המסמלת כניעה במשחק האגרוף) ולקבל את ההצעה, ואז הרוכש קיבל רגליים קרות וויתר על העסקה.

ריק מודאג ואשתו קלי מתחילה להרגיש את הלחץ. כל האוהלים הללו צוברים אבק במחסן, ונראה שכל היזמות תקועה ולא מתקדמת לשום מקום. קלי, בעלת עסק קטן בתחום השיווק, עוזבת את כל עיסוקיה ומתמקדת בשיווק ומכירה של המוצר שבעלה פיתח.

קלי מתחילה להבין את ההבדל שבין שיווק מוצר שכבר נמצא בשוק, התחום בו התמחתה עד עכשיו, לבין המאמץ הייחודי הנדרש בעת השקת מוצר חדש. "מדובר במערך כישורים חדש ושונה לחלוטין מזה שהייתי משתמשת בו בשנות עבודתי בשיווק".


ריק פסקוביץ עם אשתו קלי משיקים את המוצר הראשון Original under the Weather Pod

קלי החלה לקדם את דף הפייסבוק של המותג, ווידאה שכל רוכש יכתוב חוות דעת המוצר וישתף אותו בדף החברה. הדף קפץ מ- 400 ל- 8,000 לייקים בתוך חודש.

פריצת דרך
המוצר מתחיל לתפוס תאוצה והופך לוויראלי. בחודש העוקב הם מוכרים 700 יחידות. כל פוסט חיובי בפייסבוק שקיבל לייקים ושותף בדף החברה היה שווה ערך לפרסום ולמכירות שבאו בעקבותיו. כיום יש לדף מעל 50 אלף לייקים, מבלי שהשקיעו דולר אחד בפרסום.

הצלחה
"יצרו עמנו המון קמעונאים שרוצים להפיץ את המוצר, אבל החברה דוגלת בהפצה עצמאית, ו- 95% מהמוצרים נמכרים באתר החברה באינטרנט", www.Under-the-Weather.com. החברה גם מציינת שאינה אחראית על רכישות של re-sellers, מפיצים עצמאיים.

ריק ממשיך ליצור גרסאות חדשות למוצר, ביניהן אוהל שיכול להכיל כיסא גלגלים, גרסה לזוג, וגרסת Pod (תא) שניתן לחבר בשרשרת. הלקוחות מוצאים שימושים נוספים למוצר – אחסון מצלמה לצילום ציפורים, ישיבה בפיקוח על חנייה, דיג.

ריק הבין שהעסק באמת מבוסס כאשר החל לקבל הזמנות מלקוחות שהיו מוכנים להמתין לקבל המוצר, וידעו שהמוצר עדיין לא במלאי. אשתו של ריק מחכה לחופשה שהבטיח לה מזה כמה שנים, אלא שהעיסוק במוצר לא מאפשר להם מנוחה. והילדים, שבהתחלה חשו מבוכה והתביישו, גאים מאוד במוצר שאבא פיתח.

"הבת שלי ביקשה לקחת אוהל אחד לפסטיבל סרטים מתחת לשמיים, כי היא וחברות שלו חושבות שזה 'קול'. כשיש לך בת-עשרה וכל דבר שאתה עושה מביך אותה, והיא מבקשת להשתמש בזה - זו הייתה הרגשה נהדרת".

מכירות מעל 2 מיליון דולר.


ה- תא המקורי (pod) של חברת Under the WEATHER



www.SamsProjects.co.il