www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית





שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.

  צור קשר!    
   
   
   
   
   









באותו נושא:

גיוס הון, דילול, הלוואה המירה, הסכם SAFE

תוכנית עסקית לאפליקציית מובייל

כתיבת אפיון לאפליקציה

מודל עסקי בשיטת ה- קנבס

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

מבוא מהיר לרישום פטנטים

בירור, ניתוח ותעדוף צרכי לקוחות

שיטות לבירור צרכי לקוחות:
  סיעור מוחות
  צפיה בלקוחות
  מילוי שאלונים
  תחקור לקוח
  קבוצת מיקוד
  בניית תרחישים

שיטות לניתוח צרכי לקוחות:
  שני הגורמים של הרצברג
  מפה תפישתית
  מודל קאנו
  מודל ההנעה של מסלאו
  טטרהדרון הצרכים המשולבים
  ניתוח פונקציונלי

שיטות לתעדוף צרכי לקוחות:
  בחינת מוצרי המתחרים
  כללי אצבע
  קביעת משקלות
  טכניקת הקבוצה הנומינלית
  ניתוח השוואתי בזוגות
  נכונות לשלם








עודכן לאחרונה: 13 ביוני 2016

תור הקמבריון - הקמת סטארט-אפ דיגיטלי

שפע של אבני בנין דיגיטליות סובבות ונגישות לכל אחד מאיתנו, מה שמסמן את השנים הקרובות כעידן העומד על סף פריצת מחסום אבולוציוני לשירותים ומוצרים דיגיטליים חדשים.
המאמר פורסם במגזין "האקונומיסט" ב- 18 בינואר 2014

A Cambrian Moment /Ludwig Siegele - The Economist

לפני כ- 540 מיליון שנה התרחש אירוע נדיר ומדהים על פני כדור הארץ: מתוך "מרק בראשית" של יצורים רב-תאיים החלו להתפתח צורות חיים מורכבות, במה שמכונה כ"מפץ הגדול" של החיים על פני כדור הארץ. לאחר המפץ הגדול החלו להתפשט על פני כדור הארץ צורות חיים ביולוגיות מורכבות, ובתוך כמה מיליוני שנים הפכו בעלי החיים לצורות החיים הדומיננטיות על פני כדור הארץ.

תהליך דומה עובר בשנים האחרונות במרחב הווירטואלי, בהן מתרחש "מפץ גדול" של שירותים ומוצרים טכנולוגיים שחודרים ומתבססים בכל חוליה לאורך שרשרת הערך של הכלכלה המודרנית. תעשיות שלמות נעלמות, ותעשיות חדשות מוקמות בזכות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת הזו, ובראשן תעשיית התוכנה.

ההתפתחות המואצת הזו יצרה סביבות-חיים תומכות לסטראט-אפים מלונדון ועד סינגפור, ומ-עמאן ועד סן-פרנסיסקו. חממות סטארט-אפ, תוכניות האצה (אקסלרטור) ובתי-קפה הם תחומי מרחב החיים של צורות התעשייה החדשות, והן מקושרות ביניהן יותר מאי-פעם. כל מי שיכול לכתוב קוד יכול להפוך לסטארט-אפיסט.

האם זו בועת אינטרנט חדשה? ההיסטוריה מראה ש- 90% מהסטארט-אפים ייכשלו, וחלקם לאחר שהושקעו בהם הון ומאמץ רב, בפיתוח של עוד אפליקציה לשיתוף תמונות או חנות מקוונת לבגדי כלבים.

אבל הפעם זה שונה, או כך לפחות מבטיחים היזמים, המשקיעים והמקושרים לתעשייה החדשה. הטענה היא שהיסודות עליהם מושתתת התעשייה החדשה יציבים יותר מאשר אלו של תעשיית הדוט-קום של שנות ה-90. כמו שבתחילת העידן הקמברי יסודות הבנין הביולוגיים הגיעו לאופטימזיצה שאפשרה התפתחות של צורות חיים ביולוגיות מורכבות ויציבות, כך היום אבני הבנין הדיגיטליות והסביבה בהן הן פועלות הפכו נפוצות, יציבות וקלות לשילוב ולשימוש.

ההבדל בין שנות ה-90 לימינו הוא שבין אם בונים תוכנה, אפליקציה למובייל או אתר אינטרט, ניתן להעתיק קוד תוכנה ולהשתמש בשירותים מוכנים כגון זיהוי קול, מפות, וגביית כספים, במקום לפתח אותם מחדש. תשתיות נגישות ומוכרות כמו שירותי אחסון הענן של "אמזון" וחנות האפליקציות של "אפל", בצירוף האינטרנט שהפך לזמין ונייד בכל מקום, מאיצים את האבולוציה הדיגיטלית החדשה.


מקור: אקונומיסט

המשבר הכלכלי שהחל בשנת 2008 ושינויים בסביבה החברתית ומבנה בתי האב המודרניים מאיצים התפתחות של סטארט-אפים. תוצאות המשבר הוא שלראשונה מאז ימי מלחמת העולם השנייה דור חדש של צעירים חדל להאמין במודל העבודה השכירה, ומוצא היגיון רב בהקמת יזמות פרטית. מחקר שנערך לאחרונה בקרב בני 18 עד 30 ב- 27 מדינות העלה שיותר משני-שליש מהנסקרים מוצא יתרון בהקמת יזמות אישית.

סטארט-אפים גם יוצרים תנועת חזרה של צעירים לתוך הערים, בניגוד להוריהם שנטשו את העיר לטובת חיים בפרוורים. עדות לכך היא כמות הסטארט-אפים שהחלו מוקמים בעיר סן- פרנסיסקו במקום בעמק הסיליקון; המעבר הזה גרם למרמור בקרב אוכלוסיות חלשות בעיר שנדחקות החוצה מהעיר בגלל עליית שכר הדירה שהגורם לה הוא הצעירים שחוזרים לגור בערים.

הסטראטאפים החדשים הם מבוססי תוכנה, אך הם משנים ומשבשים מודלים כלכליים קלאסיים: לינקדין שינתה את האופן שבו ארגונים וחברות מגייסים עובדים; Airbnb משנה את תעשיית המלונאות, ו- Uber משנה את תעשיית המוניות וההסעות.

הדיווח המיוחד הזה של האקונומיסט מתמקד לא במה עושים הסטארט-אפים החדשים, אלא יתמקד בלהסביר כיצד הם פועלים, כיצד הם מטופחים וצומחים בתוכניות האצה ובחממות טכנולוגיות, כיצד הם משיגים מימון לפעילות, והאופן שבו הם מתחרים, משתפים פעולה ועובדים האחד לצד השני.

למרות שסטארט-אפיסטים תמיד מציגים סביבה "צעירה, דינאמית, מלהיבה", קיים צד מלהיב פחות, כזה שבו ישנים מעט, מוותרים על הפרטיות, עובדים עד השעות הקטנות של הלילה, וחיים על פיצה ואיטריות. לעיתים סטארט-אפים מחסלים יותר משרות מאשר הם יוצרים, והסביבה התחרותית הזו גורמת לנשים רבות לוותר על כניסה למשחק.


רשימת הכתבות:


www.SamsProjects.co.il