www.SamsProjects.co.il

לאתר האינטרנט
קמפיין תוכנית עסקית
קמפיין מענק תנופה
קמפיין רישום פטנט
קמפיין פיתוח מוצר חדש


מימון בשלב פרה-סיד
אפיון אפליקציית מובייל
lean start-up ניהול רזה


להפוך רעיון למוצר
תוכנית עסקית
פיתוח מוצר חדש
תכן מולטי-דיסצפלינרי
ניתוח צרכי לקוחות
תוכנית פיננסית


תכנון פרויקטים
ניהול סיכונים
מימון ותוכנית פיננסית

שמואל בראל


אם לא תיצור קשר, איך תעשה אקזיט?



בשנת 2017 צפויות 268 מיליארד הורדות של אפליקציות מובייל, שיניבו מכירות של 77 מיליארד דולר.

לקוח מובייל ממוצע משתמש ב-27 אפליקציות בחודש. רוב המשתמשים מוכנים לשלם עד $5 להורדה.

תחזית שיווק ומכירות, תוכנית עסקית ומצגת חברה - המינימום הנדרש לפגישה עם משקיע.

שמואל בראל (MBA, ME, BSc), יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.
תוכנית עסקית לאפליקציה

תוכנית עסקית לאפליקציית מובייל כוללת את הנושאים ההכרחיים כגון הבעיה, הצורך, השוק, הפתרונות, האסטרטגיה, שיווק ותחזית פיננסית. בכתיבת תוכנית עסקית של אפליקציה יש לשים דגש על:

עיצוב, אפיון חווית משתמש, פונקציונליות
מה האפליקציה עושה, איזו בעיה היא פותרת, ואיך? איך בנוי המודל המנטלי של המשתמש ומהם התהליכים הגנריים שמלווים את התנהגות המשתמש. למה המשתמש רגיל/מצפה, איך הוא אוהב ומעדיף לעשות את הפעולות. מהם הצבעים והפריסה המתאימים ביותר לתמה המרכזית.

מודל עסקי, ערוצי שיווק, מקורות הכנסה, מונטיזציה
מתאר את הערך שמעניקה האפליקציה וכיצד היא מייצרת הכנסות ורווחים. המודלים העיקריים הם תשלום תמורת הורדה (Minecraft), פרימיום וערך מוסף בתשלום (Skype), רכישה בתוך האפליקציה (מושבניק), שילוב פרסומות (Facebook), מודל הברוקר (Airbnb).

אנליטיקס, טראפיק, פאנל לכל ערוץ, שיעורי המרה
כל יחסי ההמרה (conversion ratios) ומשפך (funnel) לכל ערוץ, ומדדי ביצוע (KPIs) של תהליך ההורדה והשימוש: Visits, Impressions, Clicks, Downloads, Purchase, Users, CPM, CPI, CPC, CPL, Cov. rate, Churn/Attririon, CLTV, ARPU.



בפיתוח בגישת Lean ("רזה") המטרה היא להשיק משהו "מהיר ומלוכלך" ולקבל משוב מהמשתמשים, כדי להפיץ מוצר יישומי מינימלי ("MVP") שיאפשר להגיע להתאמת Product/Market מהר ככל האפשר.

חשוב יותר להבין איך לגרום למעט הלקוחות להיות מרוצים עד הגג, מאשר לבנות פלטפורמה שתתמוך במיליוני לקוחות. Airbnb עלו בגישת "צלם ופרסם בעצמך" ("DIY") אבל הדירות הנהדרות נראו מזעזעות בתמונות.

המייסדים, בריאן צ'סקי וג'ו גבייה, שכרו ציוד מקצועי וצילמו תמונה עם תאורה נכונה וברזולוציה גבוהה. בזכות השינוי הזה הוכפל בתוך חודש מספר העסקאות של החברה בניו-יורק. זהו "פיתוח מונחה לקוח".