www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

כדור בוסו - Bosu Balance trainer ball

דיוויד ווק הוא שחקן ניו-יורקי שעובד כמאמן כושר אישי בסופי שבוע כדי "לגמור את החודש". פציעה שאירעה לו בעת שהתניע את האופנוע הניעה אותו לחפש מכשיר אימון שיאפשר לו לחזק את שרירי הגב התחתון, והפכה את המכשיר שהמציא ללהיט בחדרי כושר ובקרב הצרכנים.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

הבעיה
יום אחד דיוויד מנסה להתניע את האופנוע שלו, מאבד שיווי משקל, נופל עם האופנוע, ונפצע בשרירי הגב התחתון. זו לא הייתה פציעה חמורה, אך אופי הפציעה גורם לו לכאבים בכל תנוחת גוף. למרות שהוא מנסה פיזיותרפיה, נדמה שהדבר היחיד המפחית את הכאב הוא כדור לשיכוך כאבים.

רופא ספורט שיקומי מבקש מדיוויד להתעמל באמצעות כדור מנופח גדול, ודיוויד מתאהב בזה. הוא מתאמן בלא הפסקה, וכדי לשפר את היציבה שלו החל לנסות לעמוד על הכדור. בפעם אחת הוא החליק מן הכדור, ראשו נחבט בכיור המטבח, והוא מבין שניצל בנס מפציעה חמורה. באותו יום הפסיק לנסות עמוד על הכדור, למרות ההקלה בכאב העז שחש. אך בכל אותו הלילה חשב 'מה אני אעשה כדי להקל את הכאב?'

הרעיון הגדול
דיוויד חובט את ראשו בתקרה משום שרצה לקום מהמיטה ולרגע שכח שהוא ישן בגלריה. אז הגיע רקע אאוריקה שלו: "חשבתי שאם אני אקח את הכדור ואחתוך אותו לחצי, כך שניתן יהיה לעמוד עליו ולהעביר את משקל הגוף מצד לצד, אני יכול למכור מיליוני יחידות ממוצר כזה. תעשיית מוצרי הספורט היא תעשייה ענקית עם מכירות עשרות מיליארדי דולרים בשנה, ומעולם לא ראיתי חצי כדור קודם".


כדור בוסו

בשבת בבוקר דיוויד קם, נוסע לבית הוריו – מקום מפלט קבוע שלו מהלחץ של ניו יורק – נכנס לחנות למוצרי עבודה, ורוכש את חומרי הגלם. למזלו בחנות היה אפילו משטח שולחן עגול ומהוקצע, ודיוויד שמח שנחסכה ממנו טרחה רבה. הוא מקריב את הכדור שלו כדי להגשים את חלומו: הוא גוזר את הכדור, כורך אותו מסביב לפלטה העגולה, מהדק עם 300 סיכות, ועוטף עם סרט הדבקה עבה. אביו של דיוויד, טים, מספר שכשראה את אב הטיפוס הראשון הוא חשב ש"זה נראה כמו עבודה עם ציון בינוני של תלמיד כיתה ח' בחוג מלאכה".


דיוויד עם פלטת השולחן ששימשה באב טיפוס מוקדם

אך ברגע שטים דורך על הכדור, הוא מבין את הגאונות שבאפשרות להעביר את משקל הגוף מצד לצד בין הרגליים באופן יציב ובטוח. "אמרתי לדיוויד – אם אפשר לרשום על זה פטנט, אתה יכול לעשות מזה הון". דיוויד מציע לאביו להיכנס כשותף לעסק, ואביו מסכים, ולאחר 48 העסק כבר החל לפעול.

טים, אביו של דיוויד, בדיוק פרש מעבודה בחברת ייעוץ לאחר 30 שנה, והוא מתווה את האסטרטגיה העסקית: "המוצר הזה הוא מוצר פרמיום, ולכן עלינו ראשית לשווק אותו לאתלטים מעולים. אם נתחיל לשכנע את המתעמל הרגיל להשתמש במוצר, ספורטאים מקצועיים לא יחשבו שהמוצר מספיק טוב ותורם עבורם. יש לנקוט בשיווק מלמעלה למטה".

לאחר שבחנו מספר רב של קבוצות, מחליטים השניים לפנות לנבחרת הסקי האולימפית של ארה"ב כדי להציע לה את המכשיר, כיוון שהם יודעים שאימון הסקי ירוויח מאוד משימוש במכשיר. הנבחרת נמצאת במחנה אימונים לקראת אולימפיאדת החורף 2002 ב-סולט לייק סיטי. דיוויד מבקש מאביו לבצע את שיחת הטלפון, ומבטיח שאם אביו ישיג פגישה, הוא ישיג מכירה. אביו מתרה בו "אתה לא מחלק את זה בחינם. או שהם רוכשים, או שאתה מחזיר את זה הביתה!".

לאחר שיחת טלפון קרה (Cold call) עם אנדי וולש, עוזר המנהל של הנבחרת, דיוויד טס לפגישה ביוטה. אביו אומר לו "כל מכשיר עולה 99 דולר, ואם הם לא רוצים לשלם 99 דולר ליחידה, תחזיר את המכשירים הביתה. אנחנו לא מחלקים אותם בחינם". אך כשדיוויד מגיע להיפגש עם אנדי, הוא מתמלא חששות עצומים.

"כל המקום היה מלא במכשירי אימון חדשניים וניסיוניים – על הרצפה, על מדפים, תלויים מהתקרה, מאחור, מלפנים. אז אני אומר לאנדי 'ואו יש לך המון מכשירים פה', והוא עונה לי 'כן, אני כל הזמן מקבל מוצרים מיזמים כמוך שמבקשים שאני אתן להם תיקוף והמלצה חיובית'. כדי לשמור על יתרון תחרותי, אני בדקתי כל מכשיר חדש שהגיע לשוק."


דיוויד מדגים את השימוש בכדור בוסו

דיוויד מוציא את המכשיר שלו, ואנדי מספר שזה נראה כמו חתיכת כדור שהודקה לפלטה עגולה ומולאה באוויר, ונראה די חובבני. אנדי חשש שאם יעמוד על המכשיר האוויר יברח ממנו החוצה בתוך שניה. מהר מאוד אנדי מתרשם מהמכשיר, בעיקר מהאפשרות להעביר את משקל הגוף מצד לצד באופן אפקטיבי ובטוח.

אנדי מבקש את שני המכשירים, ודיוויד אומר לו שעליו לשלם 99 דולר על כל אחד, ואנדי משיב "כמובן, ואני רוצה שתשלח לי עוד 12 כאלו".

פריצת דרך
נבחרת הסקי מתחילה לבקש עוד ועוד מכשירים, ודיוויד מוצא עצמו מקים מפעל נגרות. הוא חותך את הבסיס, מהקצע את הקצוות, מצפה בלכה, ותופר ומהדק את חצי כדור הגומי. נדרשו לו כ- שש שעות להכין יחידה אחת, והוא ואביו מבינים שלא ניתן לבצע גידול בסדרי גודל (Scalability) בשיטת ייצור שכזו. דיוויד ואביו מחליטים להוריד את המיקוד מנבחרת הסקי ולהתחיל למכור את המוצר לנבחרות המובילות בארה"ב בכל ענפי הספורט – אלו שיש סיכוי שיזכו באליפות בשנה הקרובה.


דיוויד מייצר את הכדורים במוסך של הוריו

קבוצות הספורט המקצועיות אוהבות את המכשיר של דיוויד, והוא מחליט למתג את המכשיר בשם BOSU, כיוון שניתן לעמוד עליו משני צדיו (BOth Sides Utilized). עכשיו כשהמוצר נמכר לכל הנבחרות והקבוצות המובילות, השניים מחליטים לעבור לייצור המוני. דיוויד מבין שהמעבר לייצור המוני כרוך בתהליך פיתוח חדש לחלוטין, שדורש עקומת לימוד.

כדי שהמוצר יעבוד, הצד השטוח של המכשיר צריך לתמוך במשקל המתעמל, אך זה מנוגד לחוקי הפיזיקה. האוויר בחצי הכדור שואף להתחלק בצורה שווה לכל הכיוונים, ומאיים לפרוץ החוצה ולקרוע את שני חלקי המכשיר זה מזה בכל רגע. כאשר המתאמן עומד על החלק השטוח, האוויר מכופף את המשטח לצורת חצי עיגול.

כל הדגמים הסדרתיים המוקדמים שבהם הפלטה הישרה עשויה מפלסטיק כושלים, ודיוויד מביא צוות של מהנדסים ומעצבי מוצר כדי לעזור לו לפתור את הבעיה. המהנדסים מציעים שימוש בחומרים חדשים ויקרים, ודיוויד מתחיל להרגיש תסכול.

תובנה והשראה
דיוויד חותך עיגול נייר, וממרכז העיגול הוא מבצע חיתוך באורך הרדיוס לקצה המעגל. כאשר העיגול שטוח, הוא קורס מיד בכל הפעלת לחץ. אך כאשר דיוויד מקפל מעל את המעגל ויוצר חרוט, הצורה מקבלת קשיחות רבה ולא קורסת בהפעלת לחץ. למעשה דיוויד פיתח חצי כדור נוסף, שנמצא בתוך חצי הכדור המקורי. הצד החיצוני הפונה למתעמל של כדור הבוסו שטוח, אך בחלקו הפנימי הוא קמור כדי לתמוך במשקל המתעמל.


הפטנט שמונע את קריסת הפלטה הישרה בכדור בוסו

עכשיו שהייצור מתייצב דיוויד מתחיל במתקפת שיווק מאסיבית – הוא חותם הסכם עם מפיץ גלובאלי, מתראיין בערוץ הקניות, בתוכניות חדשות, בכל מקום שבו ניתן לקבל חשיפה למוצר – ללקוח הרגיל. כעת היה צורך לבצע חינוך שוק. דיוויד מבלה בכל סופשבוע בהסברים בתערוכות מקצועיות ובהדגמות של השימוש במוצר. אסטרטגיית השיווק "מלמעלה למטה"בה נקטו מוכיחה את עצמה, ומרגע שצרכנים רואים את כדור הבוסו במכון הכושר, הם רוצים לרכוש אחד גם לבית.

הצלחה
החברה לא הוציאה דולר אחד על מודעת פרסומות. החברה צומחת בכל שנה ב- 8 השנים האחרונות, עם הכנסות דולריות של שמונה ספרות. המטרה של החברה: כדור בוסו בכל בית.

מעל 3 מיליון יחידות נמכרו.



www.SamsProjects.co.il