www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

רובוט לניקוי רשת מנגל - GrillBot

אית'ן וודס הוא סוכן נדל"ן ניו-יורקי שמאס בחיי העיר, ורוכש בית כפרי בו יארח חברים למסיבות ברביקיו. ביום אחד החברים אוטוטו מגיעים והוא מגלה שהרשת מטונפת. הוא מייחל לרובוט שינקה את הרשת במקומו, והרובוט שהמציא הגיע לרשימת המתנות המועדפות של אופרה ווינפרי.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

גדלתי בעיר ניו יורק, בה לא משתמשים הרבה במכשיר ברביקיו (בעברית המתקן נקרא מַצְלֶה, גריל, מנגל). ההורים שלי התגרשו בגיל צעיר, והייתי צריך לדאוג לעצמי הרבה פעמים. בשנת 2006, אני בן 46 ואני נמצא בצומת החלטה בחיי. מזה כ- 17 שנה אני סוכן נדל"ן במנהטן, ובשבע השנים האחרונות העיסוק ממש הפך מאוס עליי"..

אית'ן קונה בקתה באזור כפרי, כדי שהוא ומשפחתו יוכלו לברוח מאורח החיים התובעני של העיר. פה לראשונה אית'ן לומד איך לעשות על האש, והוא לומד - על בשרו -מה קורה כאשר שוכחים לנקות את מכשיר הגריל לאחר השימוש..

הבעיה
"הגיע סופשבוע והחבר'ה מגיעים אליי לברביקיו. אני פותח את הגריל ומגלה מחזה מזעזע. הרשת מזוהמת בשומן ושאריות בשר מהפעם הקודמת. אני מסתכל הצידה ורואה שתי מברשות ניקוי: באחת הידית הייתה כבר שבורה, ובשנייה שערות הברזל היו כפופות כך שלא ניקו דבר. לא ניתן היה לעשות שום דבר. .


רשת מנגל מטונפת לאחר שימוש - שאריות שומן ובשר

הלכתי למחסן כדי למצוא משהו שיכול לעזור לי לנקות את הרשת. מצאתי מקדחה חשמלית, ומצאתי ראש מברשת שמיועד להסרת צבע. חיברתי את השניים וניגשתי לגריל – וזה היה רגע ה"אאוריקה" שלי".

הרעיון
אית'ן לא מבין למה אין רובוט פשוט שניתן להניח על רשת הגריל, ללחוץ על כפתור, ושהרובוט ינקה את הרשת. הוא מספר את הרעיון לאשתו סטפאני, והיא אומרת לו "כן בטח". היא בטוחה שהוא ישכח גם מהרעיון הזה כמו רעיונות רבים שהיו לו לפני כן, בהם התלהב, ואז לאחר שניגש לעשות מחקר וסקר שוק גילה שהבעיה כבר נפתרה.

אבל הפעם אית'ן לא מוותר בקלות. הוא מתחיל לבצע סקר שוק בנושא. ממחקר באינטרנט הוא מגלה לתדהמתו הוא שבכל שנה נמכרים 50 מיליון מכשירי צלייה בארה"ב לבדה, ועוד מיליונים רבים ברחבי העולם. אבל הנתון הסטטיסטי שהכי מהמם אותו הוא שמעל 80% מבתי האב בארה"ב מחזיקים במכשיר צלייה. אית'ן מבין שגם אם יזכה לנתח שוק קטנטנן, זו תהיה הצלחה גדולה.

אית'ן מתחיל לחקור את הנושא ביסודיות ופונה למהנדסים ומעצבי מוצר. להפתעתו, כולם אומרים לו שזו בעיה שלא ניתן לפתור. "לא ניתן לבנות רובוט שינוע על משטח הצלייה – יהיו בעיות של חום, בעיות של שמן צמיג ולכלוך שיתקע את ההנעה – זה לעולם לא יעבוד".


מקדחה חשמלית מחוברת לראש מברשת

לאחר כמה חודשים אית'ן מוצא חברה בקליפורניה שמתמחה בייצור רובוטים לניקוי בריכות שחייה. למרות עולם התוכן החדש, החברה מוכנה למצוא פתרון לאתגר. אית'ן אומר להם שבעיני רוחו הוא מדמיין מכשיר חשמלי עגול ומוצק בגודל דיסקת הוקי, סוללה חזקה ומברשות, שמטייל על פני הרשת ומבריש החוצה את הלכלוך. אבל המשימה מורכבת יותר משסברו תחילה.

אב הטיפוס הראשון שפותח היה בעל שתי מברשות עגולות בתחתית, והוא התנודד בחוסר יציבות מצד לצד בעת שנע על רשת הצלייה. הוא היה אטי מאוד, בקושי הצליח לכסות את שטח המשטח, ובקושי הצליח לנקות אותו – נתקע בפינה אחת של הגריל או פשוט מנווט ללא כל תוכנית. לאחר כמה חודשים אית'ן מגלה שהוא נתקע עם פיתוח המוצר.


אב הטיפוס הראשון של הגרילבוט

"אז היו שתי בעיות – האחת, המוצר לא ניווט כראוי על פני המשטח, והשנייה - הוא לא ניקה שום דבר מפני המשטח. ובכל פעם שביקשתי עזרה הייתי מקבל חשבון של בין 10 ל- 20 אלף דולר. ואני חושב לעצמי – האם אני משקיע את כספי כראוי? אולי הם סתם עושקים אותי? אבל אני כבר מושקע בזה מעל 50 אלף דולר, וזו נקודה שבה פשוט לא ניתן לסגת.

בחוסר רצון, אית'ן מסכים להשקיע עוד 50 אלף דולר, לבניית אב טיפוס נוסף. אב הטיפוס הזה, שהיה הראשון שהחברה תכננה, לא עבד. אית'ן כבר השקיע 100 אלף דולר, אבל המנועים התקלקלו ונשרפו, הפלסטיקה נסדקה, התמסורת נשברה, והמכשיר לא היה עמיד וקשיח מספיק. אשתו החלה לדאוג כיוון שראתה את הפרויקט כ"חור שחור". המהנדסים החלו להתייחס אליו בגסות בטענה שאב הטיפוס עונה על הדרישות, אך אית'ן אינו מרוצה כלל. איתן מחליט להפסיק לעבוד עם החברה ההנדסית.

אית'ן מחליט להמשיך את הפיתוח בסין, ואשתו תומכת בו בהשקעה כספית נוספת. החברה הסינית שאית'ן מצא הסכימה לעבוד תמורת סכום מוגדר מראש עד שיושג אב טיפוס שיענה על כל דרישותיו.

לאחר שנתיים מגיע אב טיפוס חדש, שהפעם הינו איכותי הרבה יותר – הפלסטיקה קשיחה, המרכיבים עמידים, המנוע עוצמתי – אבל המכשיר לא מנקה. וזה רגע האאוריקה השני של אית'ן – הוא כלל לא התמקד באיכות ותצורת המברשות. כבר חלפו 3 שנים. הוא מוצא מפעל באוהיו ולאחר 6 חודשים של ניסויים הוא מגלה כי ניואנסים בתצורת המברשות ובחומרי השערות במברשת הינם משמעותיים.

בשלב זה אית'ן כבר השקיע מעל 300,000 דולר, והוא מתחיל לחשוש. "שמעתי כבר על ממציאים שעמלו ללא ליאות על שיפור המוצר שלהם ומעולם לא השיקו אותו, וחששתי שמא אפול גם אני למלכוד הזה". אית'ן מבקש מחברו שון דיקרסון, מנהל קריאייטיב, להגיע לקו הסיום. ביחד הם מחליטים לקבוע תאריך יעד לסיום הפיתוח – כי אחרת המוצר לעולם לא יושק.

אית'ן מחליט לחשוף את המוצר בתערוכת העולמית של מוצרים לבית בשיקגו. לא נותר להם זמן רב עד לתערוכה, והם מחליטים על השם - GrillBot. בחירת השם היא החלק הקל, כי המוצר עדיין לא עובד כמצופה. הרבה מהניסויים נעשו בידי שון ואית'ן – הם היו רוכשים בשר בסופרמרקט, מדליקים את הגריל ומתחילים בניסויים.

אחד החששות העיקריים של אית'ן היה שאנשים ישאירו את גריל הגז דולק, יפעילו את הרובוט, יסגרו את המכסה, וילכו לנוח. כדי לבחון את עמידות הסוללה הם ערכו ניסוי – הם מיקמו שתי מצלמות על עצים הרחק מהבית, והשאירו את הרובוט בתוך גריל דולק. לאחר שלוש שעות התוצאה הייתה שמעטפת הפלסטיק נחרכה לחלוטין, אך הסוללה לא התפוצצה. עתה רק נותר לפתור את הבעיה בעת הפעולה - המברשות היו מתפרקות מהמוצר תוך כדי פעולתו.


אב טיפוס מתקדם של הגרילבוט שרד שלוש שעות בתוך גריל דולק

כיוון שקבעו תאריך יעד – התערוכה – הסכים היצרן הסיני לשלוח להם שישה אבי טיפוס חדשים, שלושה ימים לפני התערוכה.

החשיפה הרשמית
"מרגע שחשפנו את המוצר נהרו המונים לעמדה שלנו. זה כאילו היינו הפאברוטי של מנקי הגריל. אני רציתי רק לעורר עניין ולקבל משוב, אבל זה היה מהמם". הרובוט של אית'ן לוכד את תשומת הלב של התקשורת והציבור. המוצר זוכה בפרס החדשנות באותו היום בתערוכה. "יש שם 100,000 מציגים. הפרס הזה – לא ניתן לזכות בו. ואנו זכינו בו". כל הדרך חזרה לניו יורק פנו אליהם אמצעי המדיה בבקשה לראיונות. הם מכרו אלפי מוצרים במאות אלפי דולרים.

אבל, המצב האמיתי הוא שהמוצר לא עמיד, אין תבניות ייצור, אין תקינה, אין מפעל הרכבה. כל מה שיש לאית'ן זה 6 אבי טיפוס. בניית קו הייצור וההרכבה של המוצר בסין דורשת מאות אלפי דולרים, מראש. "ההשקעה שלי עד למכירה של המוצר הראשון הסתכמה בכמיליון וחצי דולר, כל מה שהיה לי". שלושה וחצי חודשים לאחר מכן מגיע המשלוח הראשון מסין – 4,000 גרילבוט'ס.


ממציא ה- גרילבוט אית'ן וודס

הצלחה
הלקוחות היו מאוד מרוצים. מכרנו את כל המלאי הראשוני. בשנה שעברה מכרתי 14 מכולות, וכל המלאי נמכר עוד בטרם המוצרים עזבו את שער המפעל או כשהיו בדרכם על הספינה בים. אופרה ווינפרי בחרה במוצר כאחד המוצרים המועדפים למתנה בשנת 2015. המייל שהתקבל מתוכנית הטלוויזיה שלה הפך את המיזם למשתלם. מבחינתו של אית'ן, ההישג הגדול ביותר של הגרילבוט הוא העובדה שהוא עדיין נשוי.

סך מכירות מעל 6 מיליון דולר.



www.SamsProjects.co.il