www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תוכנית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.



  צור קשר!    




עדכון אחרון: 20 במאי 2016


"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים

פרק 1:
משרוקית Fox40
שרוול לכוס קפה
סכין גילוח לראש

פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון


פרק 3:
כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות

פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים

פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
אופניים מתקפלות Dahon

פרק 6:
מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון

פרק 7:
משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי

פרק 8:
גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט

פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga

פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת



באותו נושא:

"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית

הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית

האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד

מבוא מהיר לרישום פטנטים

הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס

חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל

כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח

למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי

מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ

ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה



הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש

בפיתוח מוצר חדש קיימים 13 שלבים עיקריים, החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:

  1. סינון ראשוני
    תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).

  2. מחקר שוק ראשוני
    הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.

  3. תכן מוקדם
    הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח. .

  4. מחקר שיווקי
    מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.

  5. ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.

  6. תכן מפורט
    תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא. קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.

  7. אימות
    בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים. .

  8. תיקוף
    בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.

  9. מכירת ניסוי
    הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים. כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.

  10. בדיקות קו ייצור
    ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.

  11. ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
    ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק. הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.

  12. העברה מפיתוח לייצור
    היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.

  13. השקה ומאמץ הקידום
    יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.

לחצו כאן לקריאת המאמר המלא

שרוול לכוס קפה חם - Java Jacket

ג'יי סורנסון היה סוכן נדל"ן כושל בפורטלנד ונהג לאכול צהריים מול הסניף הראשון של סטארבקס. הוא שם לב שאין דרך נוחה לאחוז בכוס קפה חם, ויום אחד נשפכה לו כוס קפה על הירך. ג'יי החליט שחייבת להיות דרך טובה יותר לאחוז בכוס קפה חם, ופיתח מוצר שצמח עם רשת קפה בינ"ל.


התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה

בכל יום מיליוני אנשים בכל העולם אוחזים בידיהם כוס קפה בטייק אווי בזכות המצאה פשוטה שפותחה בידי ג'יי סורנסון, סוכן נדל"ן ממוצע שהיה בקשיים, מפורטלנד (אורגון). הבעיה שג'יי רצה לפתור – איך לאחוז בכוס קפה חמה. המצאתו כה נפוצה שקשה להאמין שמישהו מתישהו ממש המציא אותה.

הבעיה
"הייתי אוכל צהריים במסעדה מול הסניף הראשון של סטארבקס בפורטלנד (תחילת שנות ה-90'), ונהגתי לצפות באנשים, ובאופן המוזר שבו הם אחזו את כוס הקפה בטייק אווי – הם אחזו את הכוס בשפת הכוס למעלה ובקצה תחתית הכוס למטה, בין האגודל ליתר האצבעות. חשבתי לעצמי – חייבת להיות דרך יותר טובה מזו".

לאחר זמן קצר נתקל ג'יי במקרה מצער שקורה לו – הוא רכש קפה לדרך וקיבל אותו כשכוס עטופה במפית נייר סביב היקף הכוס. הוא נכנס לרכב מודל 1964 עם גיר ידני וללא מתקן לכוסות, ובאחת הפניות נשמטה הכוס מידו, והקפה הרותח נשפך על מכנסיו.


אבטיפוס מוקדם בו ניסה ג'יי לשלב את השרוול בתוך הכוס

אשתו הראשונה, קולין, הייתה שותפה לרעיון מהרגע הראשון. "ג'יי החליט שחייבת להיות דרך טובה יותר לפתור את הבעיה. הוא רכש קרטון גלי והחל לחתוך בו רצועות, וניסה לבנות שרוול שבנוי בתוך כוס הנייר".
ג'יי פונה לחברו לארי פרייגר, יועץ עסקי, כדי להבין כיצד לבנות את השרוול. פרייגר אמר לו שצפויה לו דרך ארוכה, כיוון שיש חברות נהדרות ומבוססות שיכולות לייצר כוס כזו. להילחם ולתפוס נתח שוק בתוך שוק כזה של ענקים ידרוש משאבים עצומים. אך ג'יי התעקש להמשיך במציאת פתרון, משום שהיה נואש והיה חייב לשים אוכל על השולחן.

הרעיון
בסיכומו של דבר, ג'יי תוהה האם השוק מוכן לקבל שרוול נפרד שפשוט יורכב על הכוס. כיוון שהשרוול ייוצר מפס, היה צורך למצוא דרך לסגור את שתי הקצוות יחד בנקודת המפגש בכוס, והדבקה לא הייתה פתרון ישים. לאחר כמה זמן הוא הבחין בחולצה שעברה ניקוי יבש. מתחת לצווארון הונח פס נייר ושתי הקצוות חוברו באמצעות חריץ באחד הקצוות שהשתלב בתוכו הקצה השני. בעיה זו נפתרה.

פתרון נוסף שג'יי נדרש אליו היה כיצד לבודד את החום של הקפה מקצות האצבעות של האוחז בכוס. בעת שהתבונן בנייר ספיגה, ג'יי שם לב שעל הנייר יש דוגמת תבליט, ותהה האם ניתן להשתמש בתבליט כדי לבודד את החום. מסתבר שהתבליט הוא פתרון מצוין, כיוון שהתבליט מרחיק את החום העובר ישירות בהולכה דרך הכוס וכולא את החום בכיסי אוויר קטנים (מעבר חום בהסעה).


בידוד החום נעשה באמצעות תבליט היוצר כיסי אוויר קטנים

מכירות ומודל עסקי
היינו כעת מוכנים לשוק וחיפשנו מודל עסקי שיאפשר לנו להרוויח כסף. סטארבקס החלו במהלך התרחבות ופתחו עוד סניפים, והיה ברור שכדאי לפנות אליהם. סטארבקס הביעו עניין רב במוצר והם זיהו את הצורך.

ג'יי קיווה שלא ייאלץ לעובד עוד יום אחד בחייו, ולכן קיווה שהמודל העסקי יהיה מתן רשיון לסטארבקס למסחר את הרעיון והפטנט תמורת תשלום תמלוגים. סטארבקס, לעומת זאת, רצו בעלות על הפטנט.

פריצת דרך
"נסענו 300 ק"מ לסיאטל וקיבלנו עמדה בקצה האולם, כי סגרנו את ההשתתפות ברגע האחרון. עוד בטרם פרקנו את הסחורה התגודדו סביבנו קניינים ששלפו מזומנים והחלו לרשום הזמנות. מכרנו את כל מה שהבאנו לתערוכה ב- 50 הדקות הראשונות, וחזרנו הביתה עם הזמנות מ- 150 חנויות. הרגשתי כמו כוכב רוק".


שרוול לכוס קפה חד פעמי חם של Java Jacket

נקודת השפל
ללא סטארבקס, ג'יי וקולין נדרשו להחלטות קשות. הדחייה של סטארבקס הכניסה אותם לתבהלה, והם החליטו להתחיל בייצור ולראות כיצד יגיב השוק למוצר. הזוג משקיע כל שאריות כספו בייצור, וג'יי נדרש לבצע מכירה – פעולה שהתקשה בה גם כשהיה סוכן נדל"ן.

"ניגשתי למטה של "קופי פיפל" שניהלו 12 סניפים בעיר, ונפגשתי עם מר רוברטס המנכ"ל, שמיד התלהב וצלצל למנהל התפעול שלו כדי לשמוע את דעתו. השניים החליטו לרכוש את כל המלאי שג'יי הביא עמו בטנדר, ורוברטס זיהה את המצוקה של ג'יי ושאל אותו "האם תרצה שאכתוב לך המחאה במזומן?"

ג'יי משתמש בכסף מהמכירה הראשונה (הון חוזר) כדי להקים עמדה בתערוכת הקפה הגדולה בעולם, Coffee Fest.

פריצת הדרך
"נסענו 300 ק"מ לסיאטל וקיבלנו עמדה בקצה האולם, כי סגרנו את ההשתתפות ברגע האחרון. עוד בטרם פרקנו את הסחורה התגודדו סביבנו קניינים ששלפו מזומנים והחלו לרשום הזמנות. מכרנו את כל מה שהבאנו לתערוכה ב- 50 הדקות הראשונות, וחזרנו הביתה עם הזמנות מ- 150 חנויות. הרגשתי כמו כוכב רוק".

הצלחה
בתוך כמה חודשים הם החלו לייצר ולשלוח מאות ארגזים בכל יום, הארגזים מילאו כל חלל פנוי בבית ובחצר, והחליטו לשכור מחסן. המפתח לגדילת המכירות טמון לדעתו של ג'יי בהתאמה אישית של השרוולים ללקוחות (Customization). "ככל שיותר חנויות החלו לעבוד איתנו, הם החלו לדרוש מיתוג אישי של בית העסק עם שם, סמליל (לוגו), צבעים וצורות של רשת בית הקפה".


התאמה אישית של השרוול ללקוח (Mass Customization)

"התחלנו בכמיליון שרוולים בחודש, כיום אנו מייצרים כשני מיליון שרוולים בכל יום. סוד ההצלחה הוא התמדה והתעקשות. נדרשת תעוזה ותשוקה להמשיך גם כשכולם מסביבך אומרים לך שלא תצליח".

"לחשוב על רעיון זה דבר אחד, אבל להביא את הרעיון לכדי מימוש זה דבר אחר לגמרי". ג'יי אומר ששמע אלפי פעמים מאנשים את המשפט "איך לא חשבתי על זה בעצמי!?", והתשובה שלו היא "אני שמח שלא חשבת על זה!".

700 מיליון שרוולי כוס קפה נמכרים מדי שנה.


ג'יי סורנסון, ממציא ה- Java Jacket



www.SamsProjects.co.il