|
שמואל בראל
(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות,
לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.
צור קשר!
עדכון אחרון:
20
במאי 2016
"הגאון השווה מיליונים" - מוצרים
פרק 1:
• משרוקית Fox40
• שרוול לכוס קפה
• סכין גילוח לראש
פרק 2:
• גלגיליות רולרבליידס
• רובוט לניקוי רשת מנגל
• עדשה למצלמת אייפון
פרק 3:
• כדור התעמלות Bosu
• מוט טלסקופי לצילומי סלפי
• משחק הרכבה מקשיות
פרק 4:
• צינור השקיה מתרחב/מתכווץ
• רצועות אימון כושר TRX
• שמיכה עם שרוולים לידיים
פרק 5:
• צידנית משוכללת Coolest
• מיתר קשירה רב פעמי
• אופניים מתקפלות Dahon
פרק 6:
• מאפה קוראסון-דונאט
• תרנגול הודיה מ- טופו
• אוהל אישי קומפקטי נייד
• חברת מובינג בזיכיון
פרק 7:
• משקפיים לבעלי פנים רחבות
• משקפי שמש לכלבים
• כדור שמקפץ מעל מים
• כיסא ייעודי למסאז' עיסוי
פרק 8:
• גריל חשמלי ביתי
• כיסוי לאייפד בדמות ספר
• מיני קורקינט
פרק 9:
• מזוודת טיסה עם גלגלים
• מתקן ללימוד נגינה בגיטרה
• סכין משולב במזלג
• משחק יציבות Jenga
פרק 10:
• מילוי בירה מתחתית הכוס
• מדבקה למניעת נחירות שינה
• קו חולצות טישירט ססגוניות
• קסדת אופניים מתקפלת
באותו נושא:
"הגאון השווה מיליונים" - איך להפוך רעיון להצלחה כלכלית
הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש
המאמר הטוב ביותר בעולם על כתיבת תכנית עסקית
האתגרים בגיוס הון ראשוני לסטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד
מבוא מהיר לרישום פטנטים
הגדרת מודל עסקי בשיטת ה-קנבס
חסמים להצלחה והישרדות של עסקים קטנים בישראל
כיצד לעצב הצעת ערך ללקוח
למה היום זה הזמן הטוב ביותר להקים סטארט-אפ דיגיטלי
מדריכים שימושיים להקמת עסק חדש או סטארט אפ
ייסוד סטארט אפ - תיקוף שוק וניהול רזה
הבטחת הצלחה פיננסית בפיתוח מוצר חדש
בפיתוח מוצר חדש
קיימים 13 שלבים עיקריים,
החל בהעלאת הרעיון והערכתו ועד להפצת המוצר בשוק לצרכן הסופי; כל שלב מורכב מתהליכים מרכזיים, ופעילויות:
- סינון ראשוני
תהליך קבלת ההחלטה האם להפסיק לדון ברעיון, או להקצות לו משאבים לצורך בחינה מעמיקה יותר (Go / No Go).
- מחקר שוק ראשוני
הערכה מוקדמת שלא באופן מוסדר לגבי השוק, הפוטנציאל, קהל היעד והרווחיות הצפויה.
- תכן מוקדם
הערכה כללית של האתגרים הטכניים בפרויקט, שבסיומה נבחרה חלופה לפיתוח.
.
- מחקר שיווקי
מחקר שיווקי הכולל מדגם מייצג, שאלון, ואיסוף שיטתי של מידע כמותי.
- ניתוח פיננסי/עסקי מוקדם
ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לאשר או לדחות את המעבר להתחלת תכנון ופיתוח.
- תכן מפורט
תכנון וביצוע הפרויקט, כשבסוף התהליך מתקבל אבטיפוס מייצג או מוצר לדוגמא.
קביעת תכולה, יעד עלות, לו"ז וזמן לשוק; פיתוח הנדסי מלא של המוצר, כולל סקרי תיכון.
- אימות
בחינת המוצר בתוך החברה כדי לוודא שהמוצר מספק את דרישות הלקוחות ובעלי העניין האחרים.
.
- תיקוף
בחינת המוצר אצל הלקוח כדי לבחון את תפקוד המוצר בידי לקוחות או בתנאי סביבה אמיתיים. מעקב אחר תגובות הלקוח לגבי פונקציונליות, אמינות, ביצועים, ושביעות רצון.
- מכירת ניסוי
הפצה בררנית של המוצר לכמות מוגבלת של לקוחות מפלח מסוים.
כוללת הפצה לפלח שוק מסוים, הפצה לקבוצת לקוחות אסטרטגיים, הפצה באיזור גאוגרפי מסוים, הצגה בירידים מקצועיים לקבלת חוות דעת.
- בדיקות קו ייצור
ייצור מבוקר של סדרה ראשונה כדי לבחון את תפעול הייצור.
- ניתוח פיננסי/עסקי מפורט
ניתוח פיננסי וניתוח עסקי שמטרתם לחזות ביקושים, מכירות, עלויות, נתחי שוק.
הערכה של גמישות הביקוש למחיר, תוכנית מכירות מפורטת, תוכנית שיווק ובחירת אסטרטגיה שיווקית ותמהיל השיווק. הערכה של מבנה העלויות בייצור, בהפצה ובתפעול שוטף\.
- העברה מפיתוח לייצור
היערכות לתחילת הייצור הסדרתי לצורך מכירה מסחרית של המוצר.
- השקה ומאמץ הקידום
יישום האסטרטגיה השיווקית והפצת המוצר.
לחצו כאן לקריאת המאמר המלא
|
|
סכין גילוח לראש - HeadBlade
טוד גרין החל להקריח בגיל 20 והחליט לגלח את הראש, כיוון ששם לב שהמון גברים מסביבו עושים זאת וזה הפך למקובל. גילוח הקרקפת בסכין סטנדרטי קשה ודורש תנוחות לא טבעיות. סכין הגילוח שפיתח הגיע לתערוכת הקבע של המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק.
התוכנית "הגאון השווה מיליונים" משודרת בערוץ ההיסטוריה
בשנות ה- 20 לחייו החל טוד גרין להקריח, כמו גברים רבים בגיל זה, והחליט שהפתרון הטוב ביותר הוא לגלח את כל הקרקפת. טוד עסק בכמה מקצועות אך השינוי הגדול בחייו התרחש כשהחליט לעבור מפילדלפיה לחוף המערבי. אביו של טוד, סת', זוכר שבנו פשוט תדלק את הרכב ונהג עד שהגיע לסיאטל.
המראה של ראש מגולח החל להיות פופולארי בקרב גברים בתחילת שנות ה- 80', בעיקר כאשר אחד הגברים הפופולאריים בעולם, הכדורסלן מייקל ג'ורדן, החל לגלח את ראשו. טוד חושב לעצמו שגם הוא יכול להסתובב בקרחת מלאה, בעיקר משום שאף אחד בסיאטל כלל לא הכיר אותו עם שיער על הראש.
הבעיה
"חיפשתי אמצעי נוח לגלח באמצעותו את הראש, ולאף אחד לא היה פתרון טוב לבעיה הזו. אתה מגלח מקומות שאתה לא יכול לראות, ואתה מגלח מקומות שבהם קשה לגעת והגישה אליהם באמצעות סכין גילוח סטנדרטי קשה מאוד. לפתע היה לי רגע אאוריקה ואמרתי לעצמי – 'אם רק אוכל לגלח לפי תחושה, זה יהיה הרבה יותר קל'".
גילוח הקרקפת בתער רגיל הינו לא נוח
הרעיון
טוד החליט לפתח סכין גילוח ייעודי לקרקפת. הוא החל בבניית אבטיפוס ובנה אבטיפוס ראשון עשוי מחימר, שהיה מעין דסקה עם להב בנטייה ביחס למישור הדסקה. הוא קרא לאבטיפוס הראשון Hair Jordan ((על משקל Air Jordan, הנעליים שחברת Nike הפיצה). אבל בגלל שהלהב נוגע בקרקפת רק בנקודה אחת טוד היה צריך כל הזמן לדאוג ללחץ ולזווית הגילוח, והתכנון לא היה טוב.
אב טיפוס ראשון של הדבלייד, עשוי חימר
פריצת הדרך הראשונה של טוד מגיעה מתשוקתו למירוצי מכוניות. הוא שם לב שמערכת המתלים של גלגל רכב המירוץ שומרת את מרכב הרכב במישור קבוע ללא תלות כמעט בטיב ובחספוס פני השטח. הוא תהה לעצמו האם ניתן ליישם את העיקרון הזה בתער שהוא מפתח.
באבטיפוס הבא שהוא מפתח הוא יוצר מעין מתלה ללהב וכן נקודת תמיכה נגדית. באופן כזה הלהב יכול להתאים עצמו לשינויי עור הקרקפת וזווית הלהב ביחס לעור כמעט ולא משתנה. טוד הבין שיש לו קונספט מנצח, אך פיתוח המתלה דרש מומחיות רבה, וטוד מבין שהוא זקוק לעזרה מקצועית.
מערכת מתלים דואגת לשמור על מישור קבוע
טוד מצליח להשיג פגישה עם ריצ'רד ג'ארל, מהנדס מומחה בפיתוח אבי טיפוס. בפגישה הוא מוציא את אב-הטיפוס, וריצ'רד לא מבין מה העניין. טוד מנסה לשכנע את ריצ'רד בכך שהוא מוריד את הכובע, מניח את אב הטיפוס על הקרקפת ומתחיל בגילוח.
ריצ'רד מביט בו וחושב לעצמו "אלוהים, אני מקווה שיש לו משרה קבועה כלשהי. לא בפניו, אבל אני חושב לעצמי – עכשיו ראיתי הכל!".
תקציבי פיתוח שריצ'רד עוסק בהם מתחילים במאות אלפי דולרים, ולטוד יש אולי כמה אלפי דולרים להשקיע, אך ההתלהבות של טוד משכנעת את ריצ'רד לנסות לפתור את האתגר. טוד מרגיש שלא נותרו לו שום אפשרויות אחרות – זה היה להיות או לחדול.
ריצ'ארד ג'ארל, מהנדס מומחה בפיתוח אבי טיפוס
ריצ'רד מספר לטוד את הכללים הבסיסיים שלו לבניית אבטיפוס: ראשית, יש לייצר המון שרטוטים. מבט על, מבט צד, אם ניתן, לפי קנ"מ מלא. שנית, וודא שהעיצוב עומד בחוקי הפיזיקה ובעומסים הצפויים. שלישית, בנה דגם או מודל, לא חשוב מאיזה חומר, העיקר שניתן יהיה להרגיש ולהבין כיצד הלקוח ישתמש במוצר, באיזה אופן, באילו תנאים, איך זה נראה, איך זה מרגיש. והרביעי, אל תתכנן חלקים שלא ניתן לייצר. אם לא עשית זאת בעבר, תצטרך עזרה מקצועית.
"פיתוח המתלה ללהב היה עיקר העבודה, כיוון שמתלה שתוכנן היטב לא יפצע את עור הקרקפת בעת הגילוח.
בנינו מאות דגמים ובכל פעם שינינו מידות ויחסים כדי להגיע לתכנון המיטבי. בכל פעם שריצ'רד נתן לי אב טיפוס הייתי הולך הביתה, מרטיב את הקרקפת ומתחיל בניסוי. לאחר כמה חודשים התייצב התכן על אב טיפוס אפקטיבי, אך היה מכוער, דומה לחילזון, וכלל לא עשה חשק להשתמש בו."
נקודת המפנה
"פחד היה הכוח המניע העיקרי שלי בתקופה הזו. פשוט לא רציתי להיות הבחור הזה שאחרי חמש שנים נכנס לחנות, רואה את המוצר שאני תכננתי על המדף, רק שבגלל שלא השלמתי את הפיתוח, מישהו אחר גזר את הקופון". טוד וריצ'רד משקיעים מאמצים בלשמור את התכנון ולשפר את העיצוב, עד שהם מגיעים לתצורת המכשיר הסדרתי הראשון.
בשלב זה השקיע טוד כ- 70 אלף דולר, והוא זקוק לסכום דומה כדי לייצר תבניות ייצור ולייצר אצווה ראשונה של המוצר, להקים מוצר, ולמכור. הייתי זקוק לגייס עוד כסף. טוד נוסע לאביו כדי לבקש ממנו את סכום ההשקעה, ובדרך רואה שהבחור ברכב לידו מגלח את ראשו, השליח בדירה ליד מגלח את ראשו ועובר אורח ברחוב גם מגלח את ראשו. וטוד חושב לעצמו "אני חייב להוציא את המוצר הזה לשוק אתמול". אביו של טוד מעניק לו את יתרת המימון, משום שיש לו אמונה בטוד, וכן משום שזה בנו. "אם לא תעזור לבן שלך, למי תעזור?".
חשיפה
טוד מייצר 500 יחידות והקים חנות בווניס ביץ' בלוס אנג'לס. טוד וחבר ילדות שגם השקיע במיזם הסתובבו בחוף, חילקו פליירים, הדגימו את אופן השימוש במוצר. "יש נערות ברולר בליידס שניגשות לכל מי שנדמה שכדאי לו לגלח את הראש, ובסוף היום מכרנו 10 יחידות של ה"האד בלייד". השקעתי 150 אלף דולר, ומכרתי 10 יחידות ביום הראשון."
טוד גרין, ממציא ה"הדבלייד"
השעה האפילה ביותר
בסוף שנות ה- 90' טוד החל להיות נואש. הוא שולח דוגמאות למגזינים והם לא מוכנים לכתוב על המוצר משום שהוא נמכר רק באתר האינטרנט ולא בחנויות פיזיות. והבעיה היא שכיוון שהמוצר לא מופיע במגזינים חנויות לא מוכנות לרכוש אותו. זה מלכוד 22.
פריצת דרך
"בחג ההודיה אני מארח את חמי וחמתי ומגיעה שיחת טלפון לקו העסקי. מדברים ממגזין 'טיים' ואנו רוצים לוודא כמה עובדות. אנו לא יכולים לומר לך מה העניין, אך אתה תהיה מאוד מרוצה כשזה יפורסם. חודש לאחר מכן מגזין טיים הכריז שה"הד בלייד" הוא אחד מעשרת המוצרים המעוצבים ביותר בעולם. וזה שינה הכל."
עכשיו טוד מקבל הזמנות מקמעונאי הענק וצריך לייצר עשרות אלפי יחידות של המוצר. טוד מבין שהפרסום במגזין טיים הוא שהציל את המוצר מכיליון, והופך למכונת שיווק משומנת. הגיע הזמן להתחיל גם בפרסום פרינט בעולם האמיתי. "התחלנו להריץ חסויות בליגת MMA שרבים מהלוחמים בה מגלחים את ראשם".
קרקפת גברית החלה להיות פופולארית בשנות ה- 80
החברה הפכה להצלחה, מבחור אחד בגראז' אנו מוכרים במעל ל- 10,000 חנויות בארה"ב, ומאז השנה השלישית אנו רווחיים.
הכרה רשמית
"בשנת 2005 אבי מגיע לבקר אותי. וביום הזה אני מקבל מכתב בדואר מהמוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA). במכתב נכתב שהעיצוב המקורי של ה"הד בלייד" משנת 1999 נכנס לתערוכה הקבועה של המוזיאון. וזה היה מרגש כל כך, כי הנה אני פה עם אבא שלי, שלפני 8 שנים הציל לי את התחת מפשיטת רגל, ועכשיו ביחד אנו מקבלים את ההכרה הזו.".
מכירות של מעל ל- 40 מיליון דולר.
תקציר סיפור פיתוח ה- Headblade מתוך יוטיוב ערוץ ההיסטוריה
|
|