www.SamsProjects.co.il
אודות פורטל ידע תחזית פיננסית ניתוח צרכי לקוחות פיתוח מוצר חדש תוכנית עסקית דף הבית






שמואל בראל

(MBA, ME, BSc)
יועץ מומחה לפיתוח עסקי ליזמים וחברות סטארט אפ צעירות, לגיוס הון התחלתי משלב הרעיון ועד להשקעת סיד.

  צור קשר!    
   
   
   
   
   







להשיק ולהצליח בקמפיין גיוס מימון המונים

הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן הכנס תת כותרת סיכום מה למה איך כאן

מימון המונים (Crowd funding) היא שיטה פיננסית למימון מיזמים באמצעות כסף שמושקע או נתרם על ידי מספר רב של אנשים פרטיים. מימון המונים משמש לקידום מגוון של מטרות, בהן מימון חברות הזנק ופרויקטים עסקיים.

מימון ההמונים זוכה לתאוצה החל מסוף של העשור הראשון של המאה ה-21, בין היתר בזכות פלטפורמות אינטרנטיות חדשות שהוקמו כגון האתרים הבינ"ל קיקסטארטר ו- אינדיגוגו בחו"ל, ואתרים כגון מימונה ו- הדסטארט בישראל.

בניגוד להשקעות שגרתיות, בהן משקיע מקבל נתח בהון המניות של החברה, המשקיעים באמצעות האינטרנט מקבלים בתמורה את המוצר שהיזם יפתח, או מתנות שוות ערך, בהתאם לגובה ההשקעה.

היזם לרוב מציב יעד גיוס – הסכום שהוא מעוניין לגייס. בתמורה, היזם יעניק לכל מממן את המוצר – או נגזרות שונות שלו – וכן מתנות שונות, בעיקר למממנים בסכומים נמוכים.

יתרונות השיטה הן חשיפה לקהל היעד, יצירת קשר והבנה מעמיקה עם הלקוחות האפשריים, חופש ממגבלות של שותפים/מלווים, השגת המימון בזמן קצר יחסית וללא תלאות של מו"מ עם משקיעים ותהליכי גילוי נאות, וכן שמירה מלאה על הבעלות בחברה, ללא דילול בהון המניות.

החיסרון העיקרי של השיטה הוא החשש מפני גניבה או העתקה של הרעיון. חסרונות נוספים הם הגדרת התמורה שיקבלו המממנים, מתן תשומת לב אישית לכל פונה/מממן במהלך ולאחר הקמפיין, והסיכון שב"שריפת הרעיון" במקרה של כישלון בהשגת יעד הגיוס.

כמות הפלטפורמות של אתרי גיוס המונים וסכומי הכסף המגוייסים גדלים בקצב מעריכי בשש השנים האחרונות. בשנת 2015 ההערכות הן שקיימים כ- 1,100 פורטלי אינטרנט בתחום, וסך הגיוסים המוערך הוא כ- 18 מיליארד דולר.



מושגי יסוד במימון המונים
  • קמפיין - דף האינטרנט שחושף את המוצר באתר הפלטפורמה

  • פרויקט - הרעיון למוצר שברצונך לממש באמצעות גיוס מימון

  • יזם - מי שעומדים מאחורי הרעיון ומבטיחים לממש אותו

  • קמפיין - דף האינטרנט שחושף את המוצר באתר הפלטפורמה

  • תומך / מממן / מקדם - מי שמפקיד סכום כסף ותומך במימוש הפרויקט

  • סך התמיכה - הסכום הכספי שמקדם מפקיד למימוש המיזם

  • תקופת הקמפיין - משך הזמן שבו היזם מקבל הפקדות והפרויקט פתוח

  • יעד גיוס - סכום הכסף הכולל שהיזם מתכוון לגייס מהמקדמים

  • מתנה / תמורה - מודל התגמול של היזם למקדמים, בהתאם להפקדה

  • תמהיל מתנות - סוגי התגמול המגוונים שמציע היזם לתומכים

  • מודל "הכל או כלום" - מחייב גיוס של 100% לפחות מיעד הגיוס

  • מודל גמיש / פתוח - היזם מחליט אם לממש את הפרויקט בהתאם לסך הגיוס